TRASEUL AUTOSTRĂZII SEBEŞ-TURDA RĂMÂNE (ÎNCĂ) NESCHIMBAT

După cum anunțam încă de ieri, astăzi a avut loc o ședință tehnică la Aiud, la care au participat primarii localităților care vor fi traversate de autostrada Sebeș-Turda, reprezentanții Consiliului Județean Alba, ai Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale și ai proiectantului. Primăria Alba Iulia a reușit să obțină din partea CNADNR încă o urcare/coborâre, astfel că municipiul reședință de județ va avea două noduri rutiere care îl vor lega de autostradă. În ceea ce privește traseul prin Oarda al autostrăzii, se pare că acesta nu a fost (încă) modificat, dar în zilele următoare proiectantul se va deplasa în teren împreună cu reprezentanții primăriei Alba Iulia pentru a vedea la fața locului zonele cu probleme.

La această întâlnire a fost prezentat traseul autostrăzii, iar fiecare primar a avut posibilitatea de a prezenta problemele pe care le are din cauza traseului propus, precum și solicitările lor. Cererile edililor sunt rezolvabile, urmând ca proiectantul să țină cont de ele în momentul definitivării proiectului tehnic.

Administrația din Ocna Mureș nu a reușit să îi convingă pe cei de la CNADNR pentru a beneficia de o urcare/coborâre la Decea, dar o decizie în acest sens va fi luată doar după realizarea unui studiu de trafic. Primarul din Alba Iulia, Mircea Hava, a fost mai convingător, ajutat fiind și de Consiliul Județean Alba. Astfel Alba Iulia va avea două urcări/coborâri, la nordul și la sudul municipiului, vitale pentru dezvoltarea viitoare a orașului.

Din informațiile pe care le avem nu a fost ridicată problema schimbării traseului autostrăzii prin Oarda, dar acesta ar mai putea fi modificat, cel puțin teoretic, până în momentul întocmirii proiectului tehnic, cel care va „bate în cuie” traseul definitiv. Până atunci cei peste 700 de locuitori ai cartierului Oarda, care au semnat un memoriu prin care cer schimbarea traseului autostrăzii, mai speră că cineva le va asculta şi lor doleanţele.

Etichete: , , , , , ,

reclama